Proszę o zapoznanie się z treścią niniejszego regulaminu. Szczegółowe informacje dotyczące organizacji zajęć znajdują się w poniższych procedurach.
REGULAMIN ORGANIZACJI ZAJĘĆ W CZASIE REŻIMU SANITARNEGO ORAZ ZASADY PRZYGOTOWANIA SZKOŁY DO PRACY Z WYKORZYSTANIEM
METOD I TECHNIK KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ
I. Przepisy ogólne
- Regulamin organizacji zajęć w czasie reżimu sanitarnego oraz zasady przygotowania szkoły do pracy z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, zwany dalej Regulaminem, określa sposób i tryb realizacji zadań Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza z Oddziałami Przedszkolnymi w Goździe w okresie od 1 września 2020 do odwołania.
- Od 1 września 2020 – w okresie funkcjonowania szkoły w reżimie sanitarnym rozpoczyna się realizacja zadań szkoły, w tym realizacja podstawy programowej w trybie stacjonarnym, zgodnie z tygodniowym planem zajęć oraz arkuszem organizacyjnym.
- Zajęcia stacjonarne w szkole odbywają się zgodnie z zaleceniami ustalonymi przez Ministra Zdrowia oraz Głównego Inspektora sanitarnego.
- Ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną, która może być zagrożeniem dla zdrowia uczniów szkoła w każdej chwili może przejść w tryb realizacji zadań online lub tryb pracy mieszany, w którym część oddziałów lub uczniów będzie pracowała w systemie tradycyjnym a część w systemie online. Regulamin opisuje działania przygotowujące szkołę do zmiany trybu pracy wykonywane jeszcze w trybie pracy stacjonarnej.
- Za zapewnienie bezpieczeństwa i higienicznych warunków pobytu w szkole, odpowiada dyrektor: Iwona Mroczek.
II. Zasady dotyczące ogólnej organizacji pracy szkoły
1. Uczniowie na teren szkoły wchodzą dwoma wejściami. Od strony wschodniej – wejściem głównym A wchodzą grupy przedszkolne i klasy I- III uczące się w salach 17, 18, 40. Od strony południowej od strony boiska – wejściem B wchodzą klasy IV – VIIII. Wchodzący uczniowie stanowią grupy nie liczniejsze niż 10 osób i zachowują bezpieczną odległość. Przy wejściach A i B znajdują się stacje do dezynfekcji rąk.
2. Zajęcia lekcyjne rozpoczynają się w rytmie co godzina, zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć.
8.00 – 8.45
8.55 – 9.40
9.50 – 10.35
10.50 – 11.35
11.50 – 12.35
12.45 – 13.30
13.40 – 14.25
14.40 – 15.15
3. Do szkoły przychodzą tylko uczniowie/pracownicy/ osoby z zewnątrz/ zdrowi – bez objawów chorobowych. Uczniowie z objawami przeziębienia lub podwyższoną temperaturą, u którego występują objawy, które mogą sugerować zakażenie COVID 19 oczekują w izolatce na rodziców.
4. W widocznym miejscu przy wejściach zostaje umieszczona tabliczka z numerami telefonów do organu prowadzącego, kuratora oświaty, stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych oraz wyraźny napis „UCZNIOWIE I PRACOWNICY ORAZ INNE OSOBY Z OBJAWAMI ZAKAŻENIA GÓRNYCH DRÓG ODDECHOWYCH I TEMPERATURĄ POWYŻEJ 37°C NIE MOGĄ WEJŚĆ NA TEREN SZKOŁY”
81 5385200 Kurator Oświaty
25 7543199 Organ Prowadzący
81 865 16 37 Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Rykach
693 977 570 Numer alarmowy
e-mail psse.ryki@pis.gov.pl
- Sprawy administracyjne i różne, w tym skargi adresowane do dyrektora, rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego należy kierować do sekretariatu szkoły w formie elektronicznej na adres: szkolagozd@op.pl lub kontaktować się z sekretariatem telefonicznie pod numer 25 7550834 podpisany imieniem i nazwiskiem.
- Dyrektor kontaktuje się z rodzicami i interesantami zdalnie, korzystając z poczty elektronicznej: e-mail na adres szkolagozd@op.pl lub telefonicznie pod numerem 25 7550834, a także bezpośrednio na podstawie wcześniejszego ustalenia terminu spotkania.
- Na teren szkoły poza uczniami i pracownikami szkoły mogą wchodzić wyłącznie rodzice i opiekunowie uczniów oraz osoby, których wejście zostało wcześniej uzgodnione w sekretariacie szkoły. Osoby trzecie mogą poruszać się jedynie po wyznaczonych częściach wspólnych. Przy wejściach A i B znajduje się rejestr wejść. Każda osoba wchodząca ma obowiązek wpisu do rejestru wejść i posiadania maseczki.
- W czasie zajęć szkolnych, systematycznie, bezpiecznymi środkami odkażającymi wycierane są ciągi komunikacyjne, klamki, umywalki, baterie łazienkowe, toalety.
- W szkole bezpiecznymi środkami dezynfekującymi wycierane są blaty stołów a uczniowie obowiązkowo myją i dezynfekują ręce.
- W sanitariatach znajdują się plakaty prezentujące prawidłowe mycie rąk.
- Osoby z zewnątrz, których wejście do szkoły zostało uzgodnione telefonicznie są przeprowadzane do wyznaczonego miejsca spotkania przez pracownika obsługi.
- Rodzice, opiekunowie i osoby z zewnątrz zobowiązani są do zakrywania ust i nosa oraz zachowania 1,5 m dystansu w stosunku do osób przebywających w tym otoczeniu.
- Każda osoba wchodząca do budynku szkoły zobowiązana jest zdezynfekować ręce lub nałożyć jednorazowe rękawice ochronne.
III. Zasady bezpiecznego zachowania uczniów w czasie przebywania na zajęciach lekcyjnych i na przerwie
- Uczniowie w sali mają stałe miejsca siedzenia w ławkach, nie mogą tych miejsc zmieniać.
- Przed i po każdych zajęciach w klasopracowni uczniowie myją ręce.
- Na zajęcia klasa przechodzi przez szlaki komunikacyjne oznaczone strzałkami wspólne z nauczycielem.
- Po zajęciach z daną klasą (przed wejściem nowej grupy uczniów) sale są wietrzone i dezynfekowane przez pracowników obsługi i nauczycieli, ze szczególnym zwróceniem uwagi na powierzchnie dotykowe.
- Jeżeli jest to możliwe należy (jak najczęściej) organizować prowadzenie zajęć klasach I-III, zajęć wychowania fizycznego oraz innych zajęć na powietrzu, tj. w otwartej przestrzeni na terenie szkoły.
- W trakcie zajęć zaleca się unikanie organizacji pracy uczniów w małych grupach lub parach, nie organizuje się także oceny koleżeńskiej prac ani innych działań związanych z wymianą rzeczy należących do innego ucznia, uczniowie nie mogą pożyczać swoich rzeczy innym.
- Uczniowie przynoszą ze sobą do szkoły tylko niezbędne do pracy materiały. Materiały te nie mogą być pożyczane oni przekazywane innym uczniom.
- W czasie przebywania w szkole, szczególnie w przestrzeniach wspólnych na przerwach (korytarze, szatnie, wejścia) uczniowie są zobowiązani zachowywać dystans społeczny – 1, 5 m od drugiej osoby. Na lekcjach maseczki nie są obowiązkowe.
- Uczniowie poszczególnych oddziałów nie mogą się ze sobą kontaktować – przerwy uczniowie spędzają w wyznaczonych miejscach. Aby ograniczyć liczbę uczniów przebywających jednocześnie na korytarzach w czasie przerw – część oddziałów przerwy może spędzać w salach lub na świeżym powietrzu. Na korytarze wychodzą przemiennie. Organizację wyjść uczniów na przerwy reguluje tygodniowy plan lekcji.
- Ze względu na bezpieczeństwo i możliwość zakażenia uczniowie korzystają z wyznaczonych dla klas toalet. Toalety są dezynfekowane w czasie zajęć lekcyjnych po wyjściu każdego ucznia, odpowiada za to dyżurujący na każdym piętrze pracownik niepedagogiczny. W czasie zajęć pracownik ten dezynfekuje także powierzchnie dotykowe w wyznaczonym dla siebie obszarze dyżuru.
- Przed i po zajęciach – szczególnie w czasie przerwy, gdy do sali ma wejść nowa grupa uczniów pracownicy zobowiązani są do dezynfekcji pomieszczenia, w którym odbywały się zajęcia, w tym powierzchni dotykowych – takich jak: poręcze, klamki, wyłączniki światła, gniazdka, klawiatury komputerów oraz wszystkie powierzchnie płaskie, w tym blaty w salach i w pomieszczeniach spożywania posiłków.
- Pomieszczenia są wietrzone na każdej przerwie.
- W czasie zajęć pracownicy obsługi dezynfekują ciągi komunikacyjne, w tym powierzchnie dotykowe: poręcze, wyłączniki światła, klamki.
- Dezynfekcja jest odnotowywana w rejestrze czynności dezynfekcji i wietrzenia.
IV. Zasady bezpiecznego zachowania w bibliotece
1. Biblioteka szkolna jest otwarta dla uczniów codziennie. Osoby z zewnątrz, zgodnie z zaleceniem GIS, dotyczącym ograniczania przebywania osób z zewnątrz na terenie szkoły, w czasie pandemii COVID 19, nie mogą korzystać z biblioteki szkolnej.
2. Wchodząc do biblioteki uczniowie myją przed wejściem ręce i zachowują bezpieczną odległość, co najmniej 1,5m.
3. Książki, objęte są kwarantanną biblioteczną.
4. W bibliotece może przebywać jednocześnie 2 osoby, z zachowaniem bezpiecznej odległości od siebie. Do bibliotekarza podchodzi jedna osoba.
V. Zasady bezpiecznego zachowania w szatni
- Maksymalnie może przebywać w szatni jednocześnie 10 osób.
- Porządku pilnuje wyznaczony przez dyrektora pracownik i nauczyciel dyżurujący.
VI. Zasady bezpiecznego zachowania się na stołówce szkolnej
1. Przy organizacji żywienia obowiązują dotychczasowe wymagania odnoszące się do zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży a dodatkowo procedury szczególnej ostrożności dotyczące zabezpieczenia epidemiologicznego pracowników, a także podwyższone standardy obróbki produktów żywnościowych, dezynfekcji opakowań produktów i higieny stanowisk pracy.
2. Miejsca spożywania posiłków wyznaczone są z zachowaniem dystansu społecznego 1,5 m. - Obiady wydawane są wg harmonogramu, zgodnie z którym uczniowie na stołówce przebywają w tych samych zespołach jak podczas zajęć szkolnych. Posiłki jedzą przy stolikach wyznaczonych dla poszczególnych klas.
- W stołówce mogą przebywać wyłącznie uczniowie korzystający z posiłków i nauczyciele wyznaczeni do opieki nad uczniami w stołówce.
- Przed wejściem do stołówki uczniowie mydłem myją ręce.
- Wyznaczony pracownik, wyciera stoły i krzesła płynem dezynfekującym po każdej grupie spożywającej posiłek.
VII. Przygotowanie szkoły do pracy on-line
1. Spotkania on-line będą się odbywały z wykorzystaniem funkcjonalności dziennika Librus z funkcją komunikatora videolekcji.
2. Zadania wychowawcy klas:
1. Wychowawcy klas zbiorą informację dotyczące:
– aktualnych telefonów i adresów mailowych uczniów i rodziców w swojej klasie,
– preferowanych form komunikacji przy zdalnej realizacji programów nauczania z wykorzystaniem dziennika elektronicznego,
– możliwości dostępu ucznia do sprzętu komputerowego i dostępu do Internetu w warunkach domowych w czasie trwania zajęć on-line.
2. Wychowawcy ustalają sposób komunikowania się z nauczycielami uczącymi dany oddział za pomocą dziennika Librus.
3. Wychowawcy zorganizują spotkanie on-line klasy i ustalą przyczyny nieobecności osób, które na spotkanie się nie zalogowały, będą utrzymywali z uczniami stały kontakt on-line.
4. Wychowawcy zorganizują do 10 września 2020 r. spotkanie z rodzicami z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego ( grupy nie większe niż 17 osób, odpowiednie rozłożenie ławek, maseczki, dystans społeczny, dezynfekcja rąk i pomieszczenia po opuszczeniu sali przez rodziców), na którym przekażą informacje o zasadach pracy szkoły w roku szkolnym 2020/21 i omówą sposób monitorowania obecności dzieci na zajęciach on-line
5. Wychowawca zorganizuje próbną wywiadówkę on-line przez dziennik Librus z rodzicami uczniów w swojej klasie, informacje o liczbie rodziców obecnych na tym spotkaniu przekaże dyrektorowi szkoły.
3. Zadania nauczycieli
1. Wszyscy nauczyciele zmodyfikują plany dydaktyczne, dostosowując je do panujących warunków nauczania.
2. Nauczyciele organizują spotkania on-line z klasami, w których uczą. Jeżeli będą uczniowie, którzy nie zalogowali się na zajęcia z wychowawcą ustalą przyczyny braku kontaktu z uczniem.
3. Spotkania on-line będą zorganizowane zgodnie ze strategiami efektywnego uczenia (strategiami oceniania kształtującego) – jasno podane cele i kryteria sukcesu, zadania wyzwalające aktywność uczniów, metody aktywizujące, informacja zwrotna, podsumowanie zajęć.
4. Spotkania z klasą online będą podlegały obserwacji w nadzorze pedagogicznym.
VIII. Postępowania na wypadek podejrzenia wystąpienia choroby koronawirusowej COVID-19
- Pomieszczenie na odizolowanie osoby
- W szkole funkcjonuje pomieszczenie przeznaczone na odizolowanie osoby, u której podejrzewa się wystąpienie objawów chorobowych COVID-19 („izolatka”). Pomieszczenie jest wyposażone w środki ochrony osobistej oraz płyn dezynfekujący.
- Dostęp do pomieszczenia mają wyłącznie pracownicy szkoły.
- Po każdym użyciu pomieszczenia przez dziecko lub pracownika szkoły, u którego podejrzewano wystąpienie objawów choroby COVID-19, pomieszczenie powinno zostać zdezynfekowane przez personel sprzątający przy zastosowaniu wszelkich środków ochrony osobistej.
- Podejrzenie wystąpienia objawów u pracownika
- Pracownik podejrzewający u siebie wystąpienie objawów choroby COVID-19 powinien niezwłocznie udać się do izolatki, informując jednocześnie o tym dyrektora szkoły. Jeżeli objawy chorobowe wystąpiły u nauczyciela, przed udaniem się do izolatki, powinien zadbać o zapewnienie niezbędnej opieki uczniom.
- O wystąpieniu objawów chorobowych należy powiadomić właściwą stację sanitarno -epidemiologiczną, w celu ustalenia dalszego postępowania.
- Podejrzenie wystąpienia objawów u ucznia
- W przypadku dziecka przejawiającego wystąpienie objawów choroby COVID-19, nauczyciel powinien zapewnić mu niezbędną opiekę, przy zastosowaniu środków ochrony osobistej, a także odizolować dziecko od reszty oddziału i pracowników szkoły.
- O wystąpieniu u dziecka objawów chorobowych należy niezwłocznie powiadomić dyrektora oraz rodziców lub prawnych opiekunów dziecka w celu ustalenia dalszego sposobu postępowania.
- W nagłych przypadkach, w razie złego stanu zdrowia dziecka, nauczyciel sprawujący opiekę nad dzieckiem powinien niezwłocznie powiadomić służby medyczne, informując jednocześnie o podejrzeniu wystąpienia u dziecka choroby COVID-19.
- W przypadku odbioru przez rodziców lub opiekunów prawnych odizolowanego uprzednio dziecka należy upewnić się, że nie będzie miało ono kontaktu z innymi dziećmi, pracownikami szkoły lub osobami trzecimi znajdującymi się na terenie szkoły.
- W przypadku wystąpienia u dziecka lub pracownika szkoły objawów choroby COVID-19 personel sprzątający powinien przeprowadzić, przy zachowaniu wszelkich środków ochrony osobistej, dodatkowe czynności dezynfekujące w budynku szkoły.
Z treścią niniejszego regulaminu zaznajamia się uczniów, pracowników szkoły oraz rodziców/ opiekunów prawnych uczniów.
Do pobrania:
- deklaracja dla Rodziców
- informacja wychowawcy online.pdf
- Procedury przyprow. i odbier. dzieci
- Procedura przeszkole C
- Procedura przedszkole A
- Procedura przedskole B
- Procedura pracy biblioteki
- procedura organizacji zajęć w szkole
- Procedura korzystania z sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej im
- Procedura dezynfekcji, mycia i czyszczeniaa
- Procedura bezpieczeństwa pracy świetlicy
- Procedura bezpieczeństwa pracy stołówki i wydawania posiłków